Kotlin’de Nesne Yönelimli Programlama (1)

Kotlin’de Nesne Yönelimli Programlama (1)

Herkese merhabalar. Bugün Kotlin serimizin son adımı olan nesne yönelimli programlama ve kavramlarına değineceğiz. Nesne yönelimli programlamada temel amaç kod karmaşıklığını azaltmak ve kodun yazımını kolaylaştırmaktır. Kavramlardan bahsetmeden önce kısaca
Dashboard Oluşturmada Yardımcı Araçlar

Dashboard Oluşturmada Yardımcı Araçlar

Merhaba, serimizin dördüncü adımındayız, şimdiye kadar temel veri görselleştirme tekniklerinden ve bunların Python dilinde uygulamalarından örnekler verdik. Şimdi ise aynı konu üzerine birden fazla görseli birlikte sunarak daha fazla bilgiyi
Ateşi Donduran Sistem: FireIce

Ateşi Donduran Sistem: FireIce

Ateşi dondurarak söndüren sistem olarak nitelendirilen FireIce, yangın söndürme ve termal koruma yapan bir sistemdir. Firelce adlı madde sürülen nesneler yanmadığı gibi, hangi özellikte olursa olsun, yanan nesnenin üzerine sıkıldığında
Kotlin’de Fonksiyonlar

Kotlin’de Fonksiyonlar

Herkese merhaba, bugünkü yazımızda Kotlin’de fonksiyon tiplerine değineceğiz. Fonksiyonlar; kodları bir arada tutan, bir işlemi gerçekleştiren ve bir değer döndürebilen kod bloklarıdır. Kotlin’de fonksiyonlar fun anahtar kelimesiyle deklare edilir ve
Enerjiyi Yerde Ararken Gökte Bulmak

Enerjiyi Yerde Ararken Gökte Bulmak

Yenilenebilir enerji kaynaklarından biri olan rüzgar enerjisinden faydalanma çok eski dönemlere kadar uzanmaktadır. Günümüzde ise bu enerjiyi daha verimli ve çok daha yüksek potansiyelli şekilde kullanmak konusunda ilerlemeler söz konusudur.